Usein kysytyt kysymykset
Alta löydät useimmiten kysytyt kysymykset, sekä vastaukset niihin
Mitä tarkoittaa vaalennus?
Pigmentin poistamista hiuksista.
Mitä tarkoittaa monta käsittelyä pohjalla?
Kuinka monta väriä tai vaalennusta on tehty hiukseen aiemmin.
Yksiväri ja monivärin ero?
Yksiväri tarkoittaa nimensä mukaisesti yhtä väriä. Käsittely tehdään yhtä väriä käyttämällä. Moniväri tarkoittaa, että hiuksiin käytetään useita värejä esimerkiksi raitoja.
Hiusten pituus?
Katso tästä klikkaamalla ohjekuva hiusten pituudesta.
Miksi Olaplexia suositellaan värikäsittelyissä?
Olaplex koostuu kolmesta osasta. Olaplexin ykkösaine tulee värin tai vaalennuksen sekaan ja se suojaa hiuksia käsittelyn aikana. Olaplexin toinen osa levitetään käsittelyn jälkeen pesupaikalla, joka korjaa vaurioituneita hiuksia. Olaplexin viimeinen osa on kotihoito, jota kannattaa jatkaa kotona. Olaplexia suositellaan, jotta hiukset pysyvä hyvässä kunnossa ja eivätkä katkeile.
Kemiallinen reaktio?
Hiuksiin voi kerrostua erilaisia metalleja. Harvemmin kaupunkiolosuhteissa, ellei asu todella vanhaputkisessa talossa. Yleensä metallikerrostumat johtuvat kaivovedestä. Metallit voivat kuitenkin olla ongelmana myös kaupungeissa, vaikka talossa olisi uudetkin putket. Vedessä voi olla paljon rautaa, kuparia ja kalkkia (lattiaan ja suihkuverhoon kuivuu punertavaa ja sinertävää sakkaa). Yleensä rauta ja kupari vaikuttavat voimakkaasti vaalennukseen ja varsinkin värinpoistotyyppiseen vaalennukseen. Kemiallinen reaktio tarkoittaa sitä, että metallit reagoivat vaalennuksen kanssa, jolloin käsittely karkaa käsistä ja hiukset kuumenevat voimakkaasti. Se voi jopa johtaa palovammoihin aiheuttaviin kuumuuksiin. Toinen vaikutus on se, että hiukset palavat ja leikkautuvat kemiallisesti poikki. Reaktion voimakkuus riippuu kertyneen metallin määrästä.
Miten selvität onko hiuksissasi metallikerrostumia?
Jos epäilet tätä niin ole yhteydessä omaan vesilaitokseen, joka ottaa näytteet. Olemme keränneet eri lähteistä muutamia vinkkejä, miten tunnistaa metallikerrostumia. (Huom. Tieto on vuodelta 2014)
- Värit eivät kestä ja varsinkaan punavärit (erotettava normaali kesto/hiuksen kunnosta johtuva).
- Raidat/värit muuttavat nopeasti väriään himmeäksi/likaiseksi.
- Vaalea hius vihertää/punertaa/kellertää, (kloori,kupari/rauta/rauta,mangaani) vaikka se olisi vaalennettu.
- Hiukset ovat takkuiset, karheat ja ”kovat”, vaikka kuinka hoitaisi (huonokuntoisuus on asia erikseen, tämä pitää erottaa).
- Metallin haju hiusten ollessa märät.
- Vaalennettaessa hiukset kuumentuvat (ollaan jo vaarallisilla vesillä!!), muissa käsittelyissä värimassa ja permanenttiaine reagoi metalliin (juurikasvu 2014).
- Jos epäilet, että hiuksissasi on metalleja kerro tästä kampaajalle välittömästi. Suosittelemme metalleja poistavaa syväpuhdistavaa käsittelyä. Me emme voi myöskään tietää onko hiuksissasi metalleja ja siitä syystä emme ole myöskään vastuussa, mikäli kohdallanne sattuisi kemiallinen reaktio.
Miten valmistautua kampaajalle tuloon?
- Sovi vartin konsultaatio aika kampaajan kanssa etukäteen, jotta voit kertoa rauhassa tulevasta lookistasi. Näin myös kampaaja voi rauhassa valmistautua ja antaa vinkkejä.
- Näytä kampaajalle kuvia, jotta hän varmasti hahmottaa ja ymmärtää halutun tuloksen.
- Hintaan vaikuttaa moni asia, joten kannattaa käydä ennen aloittamista nämä läpi. Jos jokin jää mietityttää, tulee siitä sanoa ennen leikkauksen/värjäyksen aloittamista.
- Harkitse tarkkaan, mitä haluat tehdä. Esimerkiksi mustasta hiuksesta vaaleaan? Harvalla tämä onnistuu kerralla.
- Toisilla hiukset vaalenee todella hyvin jo ensimmäisellä kerralla ja lähelle lopputulosta päästään, jopa yhdellä kerralla. Toisilla se vaatii taas useamman käynnin.
- Projekteissa tulee olla siis kärsivällinen, realistinen ajan sekä kertojen suhteen.
Lämmin tai kylmä sävy?
- Lämmin tarkoittaa punaista, keltaista tai oranssia väriä. Lämmin sävy taas tarkoittaa, että värissä vivahtaa nämä värit sävynä.
- Kylmä tarkoittaa sinistä, vihreää tai lilaa. Kylmä sävy taas tarkoittaa sitä, että värissä vivahtaa nämä värit sävynä.
Mikä on punapigmentti ja onko minulla sitä?
Punapigmentti voi olla näkyvä tai piilevä. Punapigmentti tulee viimeistään ilmi vaalentaessa tai värjätessä hiusta. Asiakkaan kuitenkin tulisi tietää se ennen käsittelyä, koska se voi vaikuttaa haluttuun väriin. Punapigmentin itsessään voi tunnistaa esimerkiksi pisamista, herkästä ja vaaleasta ihosta, tai punertavista hiuksista.
Miksi hius katkeilee?
Kaksihaarainen, kuiva tai vaurioitunut hius johtaa siihen, että ne katkeilevat niistä kohdista.
Minkälaisilla vaatteilla kannattaa tulla kampaajalle?
- Varatessasi väri -tai permanentti ajan, pidä hienot sekä kalliit vaatteet kaapissa tai tuo vaihtopaita mukaan.
- Laitamme aina asiakkaalle muovisuojan, kapan sekä niskasuojan kapan väliin, mutta kyseessä on neste, joten sitä voi valua helposti kaikkien suojien läpi.
- Huom. me emme ole korvausvelvollisia pilaantuneista tai värjääntyneistä vaatteista.
Työn valmistuttua en olekaan tyytyväinen värin valintaan?
Me ehdotamme ammattilaisen näkökulmasta ja asiakas tekee lopullisen sitovan päätöksen. Jos haluamasi lopputulos ei miellytäkään, vaikka työmme vastaa sitä, mistä olimme sopineet alussa, voimme tehdä uuden käsittelyn ja värin, jos aika vain riittää. Tämä kuitenkin tarkoittaa uutta työtä -ja lisä-aikaa, jolloin se veloitetaan uutena käsittelynä.
Lopputulos eroaa sovitusta?
- Jokaisen asiakkaan hiukset ovat yksilölliset ja niiden käsittelyaika on yksilöllinen.
- Mainoskuvat, niin hiusten kuin esim. meikkien, ripsien ja kynsien, on tehty yhdelle henkilölle ja lopputulos on tämän henkilön ominaisuuksien ja lähtökohtien mukainen.
- Toiselle henkilölle tehtynä lopputulos on yleensä ainakin hieman erilainen.
- Tästä johtuen liikkeemme toimintaperiaatteena ei ole luvata asiakkaalle, että hänen hiuksissaan lopputulos on samanlainen, kuin jossain mainoskuvassa tai asiakkaan esittämässä materiaalissa.
- Mikäli huomaat työmme jäljessä virheen, niin toivomme sinun sanovan asiasta heti tai mahdollisimman pian siitä, kun työ on tehty.
- Liikkeemme toimintatapaan kuuluu tarjota asiakkaalle ensisijaisesti maksuton korjausaika, mikäli työ ei vastaa sovittua lopputulosta.
Henkilötiedot?
- Asiakkaalla on velvollisuus ilmoittaa oikea etu- ja sukunimensä sekä puhelinnumeronsa tehdessään varausta. Angelic ei ole velvollinen palvelemaan asiakasta, joka esiintyy valenimellä. Angelic ei luovuta asiakkaiden henkilötietoja ulkopuolisille tahoille. Asiakkaiden henkilötiedot ovat vain ja ainoastaan Angelicin käytettävissä. Asiakkaiden henkilötietoja hallinnoivalla henkilöllä on vaitiolovelvollisuus.
Myöhästymiset?
- Varaus on aina sitova ja se tulee lunastaa vähintään 5 minuuttia ennen sen alkua. Asiakkaalla on velvollisuus ilmoittaa myöhästymisestä. Mikäli asiakas ei ole ilmoittanut myöhästymisestä yritämme tavoittaa häntä puhelimitse 15 minuutin ajan. Vastaamatta jättäminen ja/tai paikalle saapumatta jättäminen oikeuttavat Angelicin laskuttamaan 100% palvelun hinnasta. Asiakkaan myöhästymisestä johtuvasta palvelun puutteellisuudesta/toteutumatta jäämisestä ei myönnetä korvausta.
Peruutukset?
- Peruutukset tulee tehdä 48h etukäteen liikkeen aukioloaikojen mukaisesti ja vain soittamalla liikkeeseen tai viestillä instragamin kautta, emme välttämättä avaa liikkeen sähköpostia liikkeen aukioloaikojen ulkopuolella, joten peruutukset ainoastaan puhelimitse tai Instragramin kautta. 24h ennen varausta tapahtuvasta peruutuksesta perimme 50% hoidon hinnasta. Jos hoitoon on alle 24h ja se peruutetaan perimme 100% hoidon hinnasta. Peruuttamattomista ja käyttämättömistä varauksista veloitetaan 100% palvelun hinnasta. Sairastumisen vuoksi peruutetusta ajasta veloitetaan 0% mikäli asiakkaalla on esittää lääkärintodistus, muussa tapauksessa 100%. Jos asiakkaalla on toistuvia varauksia, joihin asiakas ei saavu paikalle ja joita ei peruta, on Angelicilla oikeus poistaa asiakkaan tiedot järjestelmistään kokonaan ilman erillistä ilmoitusta. Mikäli asiakkaan aika joudutaan perumaan Angelicin toimesta, ilmoitamme peruutuksesta asiakkaalle ensisijaisesti puhelimitse.
Laskutus?
- Lähetämme laskun peruuttamattomasta ajasta sähköpostiin. Lähetämme laskusta kaksi muistutuslaskua 2 viikon välein, jonka jälkeen siirrämme laskun perintätoimiston hoidettavaksi, mikäli emme ole saaneet maksusuoritusta.
Korjausajan peruuttaminen ja uudelleen varaaminen?
Korjausaikoja varten kampaajat palvelevat ma-to klo 09-15 välillä. Korjausajan vaihdosta tulee olla yhteydessä liikkeeseen. Katsomme nämä tapauskohtaisesti.
Miksi varattu aika tulee peruuttaa vähintään 24h aikaisemmin?
Mikäli asiakas peruuttaa ajan, se tarkoittaa sopimusyrittäjälle monen tunnin seisomista, koska aikaa ei välttämättä kerkeä myymään uudelleen. Tästä syystä peruutus tulee tehdä 24h tuntia aikaisemmin, jotta kampaamolla on mahdollisuus tarjota aika seuraavalle asiakkaalle. Myöhemmin peruutetuista ajoista lähetämme laskun.
Timman viimehetken varauksen tai peruutusajan maksetun varauksen peruutus tai siirto?
Peruutusajan tai viimehetken varauksia ei pysty peruuttamaan. Varauksen siirron mahdollisuus katsotaan tapauskohtaisesti. Olethan yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse.
Palvelun summa oli enemmän, kuin mitä olit laskenut hinnastosta?
Hinta riippuu siitä, mitä käsittelyjä tehdään, minkälaista väriä haetaan ja mitä vaaditaan, että päästään haluttuun lopputulokseen. Esimerkiksi onko kyseessä monivärjäys, vaalennusten määrä, Olaplexin määrä käsittelyssä. Jos ihmettelet, mitä tarkoitamme vaalennuskerroilla niin, toisilla vaalenee hiukset ensimmäisellä kerralla, kun toisilla se vaatii 2-3 vaalennuskäsittelyä halutun värin saavuttamiseksi. Näistä syistä hinta voi vaihdella.
Huom! Timman viimehetkenvaraus tai peruutusaika?
Peruutasajassa (Timman viimehetkenajat) olevat hinnat saattavat erota kotisivujemme hinnoista, koska peruutusajan hintoihin on laskettu Timma-palvelusta muodostuvat kulut. Sinne ilmoitetut alennukset ovat kuitenkin paikkaansa pitäviä.